Denizci Soru & Cevap (www.denizcisorucevap.com) Sitesine Hoş Geldiniz! Hemen üye olup paylaşıma başlayabilirsiniz.

+1 oy
1k
Denizcilik Eğitimi kategorisinde Acemi Denizci
Önceki yıllarda bu konuda bir sürü şeyler dönmüş. Ama aradan çok zaman geçti ve bu başlığın tekrar açılması gerek diye düşünüyorum.

Piri Reis hem kampüsü ile hem eğitim kalitesiyle İTÜ nün önünde gözüküyor bu reddedilemez bir gerçek. Ama İTÜ nün de piyasada ismi var. Açıkçası 30-40-50000 gibi bir sıralama bekliyorum. Şu anda da aklımda Piri Reis var.

Sırf ismi yüzünden İTÜ mü yazmalıyım yoksa bir önemi yok mu üniversitenin? Hali hazırda iyi seviyede İngilizceye sahibim ve bir dil daha öğreniyorum. Türkiyede de çalışmak istemiyorum. Yabancı bayrak gemilerde geldiğm üniversitenin bir önemi olur mu eğer kendimi çalışma alanında kanıtlarsam?

Gerçekten keşke İTÜ ismini hak eden bir üniversite olsaydı. İnternet sitelerine bile bakmıyorlar. Bazı sayfaları açılmıyor.

Piri Reisten mezun olsam, yabancı dilim olsa ve ortalama puanım yüksek olsa yine de piyasadaki İTÜ mezunu kayırma sorunsalına takılır mıyım?

1 cevap

0 oy
Usta Denizci
İTÜ ŞÜPHESİZ İYİ, KÖKLÜ VE KALİTELİ ZABİ YETİŞTİREN BİR OKUL LAKİN SON ZAMANLARDA GEREK OKULDAKİ HİYERAYSİNİN AZALMASI GEREK %30 İNGİLİZCE OLMASI SEBEBİYLE PİRİ REİS BİR ADIM DAHA ÖNCE GEÇTİ.PİRİ REİS ÇOĞUNLUK OLARAK DENİZCİLİK ÜZERİNE OLDUĞU İÇİN EGİTİM DE DAHA ÖNDE OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.İS KONUSUNA GELİRSEK PİYASADA ŞUAN MAALESEF OKULCULUK VAR VE DEU,PRU VE DE İTÜ MEZUNU YÖNETİCİLER DAHA FAZLA AMA ŞU DA UNUTULMAMALİ KİŞİ KENDİNİ GELİŞTİRMEZSE HİÇBİR YERDE İŞ BULAMAZ NERDEN MEZUN OLURSA OLSUN
Acemi Denizci
Peki hocam ben yabancı bayrak gemide çalışmak istiyorsam okulumun benim içim bir önemi olur mu?
Usta Denizci
Bölümün tam İngilizce olmasını istemek ahmaklıktır. Hocayla öğrenci arasında iletişim bağını yabancı dille kurabileceğine ve bir şeyler öğrenebileceğine inanıyorsan yanlış düşünüyorsun. Eski İTÜ mezunlarını dinlersen anlarsın. Meslek için İngilizce elbette şarttır ama mesleki bilgileri İngilizce öğrenmeye çalışmak gereksiz harcanan zaman efor ve sonu hüsrandır. Zaten yönetmelik gereği zabitlik için belirli bir YDS puanı almak gerekiyor, yani o alınmayınca meslek icra edemiyor kişiler, yani bu eğitimi İngilizce almanın hiçbir anlamı yok.
Usta Denizci
yeniden gösterildi
Bazı şirketler sadece belirli okul öğrencilerini alıyor yanılmıyorsam Rus Şirket Zenith Sadece pru lu öğrenci alıyor
Usta Denizci
yeniden gösterildi
Sevgili Atlantik dostum, arkadaşın zaten dediğine göre İngilizcesi iyi öğretmenlerle herhangi bir sorun olacağını düşünmüyorum ki artık İngilizce yabancı dil bile sayılmıyor yanına bir dil daha lazım bölümü tam İngilizce okumasi İngilizcesi cok daha iyi seviyeye taşıyip baska diller öğrenmesine de kapı açacaktır ben de bölümü tam İngilizce istememenin ahmaklık olduğunu düşünüyorum
Usta Denizci
2 yıl önceye kadar sadece İTÜ'lü aldığını biliyorum, bizzat şirketten söylemişlerdi.
Usta Denizci
Doğrudur yanlış biliyor olabilirim
Usta Denizci
İTÜ Mezunu musunuz?
Usta Denizci
Malesef değilim.
Usta Denizci
Mahsuru yoksa hangi okul mezunusunuz?
Acemi Denizci
Hocam yani ben kendimi ne kadar geliştirirken geliştirmeyi yine de bu okul engeline takılır mıyım?
Usta Denizci
Kardeşim nereden mezun olduğumun önemi yok, ama İTÜ'yü de biliyorum.
Hoş geldiniz, denizcisorucevap.com Sitemizde Denizcilik ve Denizcilik Eğitimi konularında sorularınıza yanıt bulacaksınız.

2k soru

2.1k cevap

1.4k yorum

2.7k üye

11 Online
0 Uye ve 11 Ziyaretci
Bugunku Ziyaretler : 2282
Dunku Ziyaretler : 5696
Tum Ziyaretciler : 4712252
...